close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפולי שיניים לילדים מגיל צעיר

מערכת שורשט ניסן, תשפא22/03/2021

קיימת חשיבות רבה להכוונת הילדים הקטנים לנושא צחצוח השיניים וזאת כדי לא להגיע למצב שבו יהיה צורך לבצע טיפולי שיניים לילדים מגיל צעיר

תגיות:
טיפולי
שיניים לילדים

קיימת חשיבות רבה להכוונת הילדים הקטנים לנושא צחצוח השיניים וזאת כדי לא להגיע למצב שבו יהיה צורך לבצע טיפולי שיניים לילדים מגיל צעיר. ההורים מודעים לכך ולכן הם מתחילים בצחצוח של השן הראשונה שבוקעת לכל ילד. הפעוטים אשר מסוגלים כבר לעמוד על שרפרף מתחילים לצחצח בעצמם את השיניים. בתחילת הדרך זהו סוג של משחק ועם הזמן ההורים מדריכים אותם לגבי שיטת הצחצוח הנכונה, עד שהם קולטים את האופציה הנכונה ביותר ומתמידים בכך.

כשהילדים גדלים רצוי להגיע איתם אל מרפאת רופאי שיניים בקריות כדי שרופא השיניים המיומן יבדוק את מצב השיניים של כל ילד. הוא בוחן באופן מעמיק את מצב השיניים בחלל הפה ובמידת הצורך מבצע כמה צילומים כדי לראות את מצבן הפנימי של שיניים מסוימות, או של כל השיניים הן בחלק העליון והן בחלק התחתון.

מניעת טיפולי שיניים לילדים
שמירה על תזונה נכונה ובריאה ושמירה על ההיגיינה של הפה מסייעים מאד לשמירה על בריאות הפה. אף על פי כן יש מצבים שבהם יש צורך בביצוע טיפולי שיניים לילדים, עקב בעיות כאלה ואחרות. במקרים הללו חשוב לחפש אחר רופא שיניים מומחה לטיפול בילדים כיוון שלא כל רופא שיניים עבר את ההדרכה לטיפול בשיניים של ילדים.

סוג זה של טיפולים מצריך רגישות מיוחדת, הבנה לליבם של הילדים, שימוש בטכניקות ייחודיות לאור גילם הצעיר ולעיתים גם שימוש בגז צחוק. במצבים שבהם הילדים מתנגדים לטיפול כיוון שהם חוששים מכאבים ומחוסר נוחות, אפשר להציע להם חיבור למסכה שמחדירים אליה גז צחוק אשר מנטרל את התחושה הלא נעימה במהלך הטיפול. בדרך זו המטופל נותר על הכיסא ומרוצה מהתחושה הטובה שמעניק לו גז הצחוק.

טיפולי שיניים לילדים על פי סדר החשיבות שלהם
מאד חשוב לבצע טיפולים בשיני החלב כדי שהן תנשורנה בזמן וכך תאפשרנה לשיניים הקבועות לצמוח במיקום המיועד להן. כאשר שיניים נושרות טרם זמנן ושן קבועה שעדיין אינה צומחת, נוצר מצב של צמצום של המרווחים בחניכיים ולאחר מכן לשן הקבועה אין די מקום לצמיחה.

לכן ההמלצה היא להגיע למרפאת השיניים ולקבל טיפולי שיניים לילדים, אשר מתחילים מהקל אל הכבד. בתחילת הדרך מבצעים את הסתימות בכל השיניים שיש בהן עששת ולאחר מכן הופכים זאת לסתימות קבועות. על פי הצורך ממשיכים לטיפולים שהם מעט קשים יותר, כמו טיפולי שורש אשר מתבצעים בכמה שלבים עד השלמת הטיפול.

יש גם מקרים שרופא השיניים עוקר את שן החלב שמתנדנדת אך לא נופלת וזאת כיוון ששן זו מפריעה לבקיעתה של השן הקבועה שממתינה מתחת לשן החלבית.

במטרה ליצור נראות אסתטית של חלל הפה, מתאימים במידת הצורך טיפול אורתודנטי של יישור שיניים לילדים הגדולים יותר אם השיניים לא צמחו כראוי במיקום המיועד להן, אם יש שן שצמחה על שן אחרת או חוסר סימטריה במראה הכללי של השיניים העליונות והתחתונות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה